WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

čtvrtek, dubna 27, 2006

Umakart.Live


Publikováno 3. září 2005...

Do dnešního dne jsem je znal pouze zprostředkovaně. Internet, časopisy, noviny... Před chvílí jsem dorazil z jejich živého hodinového vystoupení v rámci letošního ročníku Střekovské mumie. Švejdík, Neuwerth a Muchow. Přinejmenším poslední dva jmenované zná každý, kdo se o hudbu v českých luzích a hájích alespoň trochu zajímá. Švejdíka - frontmana jesenických Priessnitz - jsem ve svém nitru velice pohanil, když jsem se s ním setkal na oslavě pátých narozenin Musicserveru. Ale dnes. Dnes jsem ho hltal, odpustil jsem mu i to, že při přídavku ani neznal slova. Omlouvám se mu. Možná je trošku někde jinde, možná mi to tak jenom přijde, ale dneska...dneska si mě získal od prvního zazpívaného slova. Zvukařský CZ guru Dušan Neuwerth s kytarou a stylově pozdě na pódium vkráčející (cool to be late!) Muchow s baskytarou. Jej, to byla show. Gradované melodie, introvertní projev a čirá touha zpívat ty jejich skladby s nimi. Kdybych je tak znal. V téhle kategorii jsem naprosto vyhořel. Manuál (ne návod, to je název desky) si okamžitě seženu. Umakart pro mne bylo hvězdné uskupení, o kterém jsem všude četl, slyšel apod., ale ne se s ním dostat do styku. Dneska to bylo naše poprvé a bylo to kurevsky skvělé. Za jedna chlapci. Všichni. Nejenom naše známá ústřední trojice Š-N-M, ale také klávesista Jirka Hradil (Chorchester) a bubeník Tomáš Neuwerth (Nierika). Ty bicí byly mňamózně ozvučené. Jej, já chci ještě. Umakart, Umakart...

Hláška koncertu: "Tak jsem slyšel, že máte takovej problém, že si vás vybral Paroubek jako kraj, kde bude kandidovat. My tu máme písničku, která se na něj jako docela hodí. Buldozer."

Umakart.Live doporučuje jeden tucznak z jednoho!

Komentáře:

Anonymous Anonymní napsal...

Jo jo, viděl jsem set Umakart na Love Planet v Táboře a byl stejně nadšenej jako tucznak, výborná kapela naživo i na desce.

3/9/05 10:43

 
Anonymous Anonymní napsal...

Tyjo tak to je zasadni rozpor,.. (treba existuji dve kapely Umakart). Ale mne Manual prijde jako strasne nudna deska s divnymi texty a i proto jsem koncert teto kapely na LovePlanet zamerne vynechal. Mozna by se chlapci meli soustredit na praci ve vlastnich kapelach. Ktere mam teda ja do jedne hodne rad (Eost, Nierika, dokonce i ti Priessnitz). Tak jenom takhle, muj postreh.

3/9/05 11:12

 
Anonymous Anonymní napsal...

Ty jsi neznal Jaromíra a předtím jsi ho ještě v duchu pohanil? Vzpamatuj se, chlape! A běž si rychle sehnat Umakart a nejlépe i Priessnitz.:) Možná se ti to z desek ale líbit nebude (viz příspěvek r^d!w), přece je to jenom trochu jinde, než co posloucháš ty.

3/9/05 14:53

 
Blogger tucznak napsal...

2 maxim: ano, ano...pohanil jsem ho pro nasem prvnim setkani, ale ted...ted me dostal! umakart uz shanim a k tomu, ze je to trochu jinde nez vetsina mych polozek v playlistu, muzu rict jenom: "uvidime..." ;)

3/9/05 15:28

 
Anonymous Anonymní napsal...

ja videl Umakart pri lonskym turne v akropoli a bylo to taky super...
Co se tyce Svejdikovych textu, tak si myslim, ze se rok od roku, album od alba, jejich uroven zlepsuje, cimz nechci rict, ze by rane texty Priessnitz byly extra spatne, ale ted jsou proste lepsi. Jinak Svejdikuv pevecky projev je vcelku originalni, musi se do nej dostat, nicmene jak jak si na nej clovek zvykne tak si ho zpravidla oblibi.Podobny problem jsem mel kdysi u Bretta Andersona ze Suede a ted v souvislosti z debutem Tears mi to ani neprijde...
Jo a Priessnitz je nejlepsi Ceska kapela slozena ze ctyricatniku

3/9/05 17:43

 
Anonymous Anonymní napsal...

LOJZA NEBEL porad jede! Ja se teda musim priznat ze mam Svejdikovu poetiku taky rad a prave proto jsem ten Manual nejak nepochopil. Ale nazor >kill filla< ze je Svejdik album od alba lepsi neberu, nemyslim si. Proste Lazarova, Kote a vsechny starsi veci mam rozhodne radsi.. nez Zero.

3/9/05 18:55

 
Anonymous Anonymní napsal...

R^đ!w: No me u tech starsich veci od Priessnitz prijde, ze ty texty se tam rytmicky nehodej, kdezto u Manualu a Zero se mi to jevi okey. Nehlede na to; ty rany texty jsou na me moc autoritativni a takovy frajersky.

3/9/05 19:52

 
Anonymous Anonymní napsal...

Cau tucznaku.
Tak za a] jsem si myslel ze si starsi, ale nejsi. Za b] mam kapelu The Prostitutes, kterou znas. A za c] jsem si rikal, ze bys moh v utery 6tyho prinyst do Akropole nejakej ten dokument o Petovi Dohertym a ja bych si ho okopcil. Teda jestli ti ho uz nekdo dal :-) A jestli se na nas prijdes mrknout. Venujem ti Sunshine:-) No a nebo proste jen prijd a ja te pozvu na pivo jako neunavnyho propagatora nasi kapely.
Tak na videnou!

Martin

6/9/05 00:01

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu