WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

čtvrtek, prosince 21, 2006

Hit By A Cyclist


V posledních asi dvou letech se v deníku MF Dnes pravidelně objevují vaše články a recenze. Ve srovnání s ostatními příspěvky působí značně exoticky, neboť používají jiný režim jazyka, než je v tomto žánru běžné. Jak byste svůj způsob referování o umění charakterizoval vy sám?
Nanoru-style. Exotická dovolená. Re-kreace. Publicistika, která se vrací ke kořenům nebo spíš rizomám. Remix literatury, poezie, lidové písně, pamfletů, učených traktátů, dopisů a především šaškovství. Oslava postmodernismu. Tom Wolfe tomu říká New Journalism a Hunter S. Thompson Gonzo.

Rozhovor s michalem nanoru (Portál české literatury), Jan Nejedlý

---

Napsal jste taky pár recenzí, které tvořilo jenom jedno slovo. Třeba „Další!“ nebo „Dojetí.“ Dá se to posunout ještě někam dál?
Vždycky jsme si říkali, že vrcholná recenze je „Ano.“, případně „Ne.“ Recenze „Ne.“ je v Živlu číslo 27. Udělal jsem taky jednu složenou ze samých citátů, nebo jinou na skupinu Texas, která byla ve tvaru státu Texas. To jsem obšlehnul od Apollinaira... Takových experimentů s formou byla spousta. Teď jsem viděl recenzi formou videa. V záběru byl šimpanz, jak si močí do pusy. O tý desce to vypovídalo minimálně tolik, co nějakej otrockej popis. Na druhou stranu si ale nemyslím, že by takhle měly vypadat všechny recenze. Už jsem to někde říkal - kdyby všichni psali jako já, budu první, kdo se stáhne a začne to dělat vobráceně. Protože já se tady celou dobu snažím jenom dorovnávat. Dávat hlas alternativě. Alternativě v čemkoliv, ať je to sexuální orientace nebo hudební publicistika. Až všichni budou Nanoru, já budu...

Miloš Skalka!
Jo. Přesně tak.

Rozhovor s michalem nanoru (Právo), Martina Overstreet

Komentáře:

Blogger wearemonsters napsal...

Lukasi a mas i jeho plakat nad posteli?

22/12/06 09:16

 
Anonymous Anonymní napsal...

že by něčí závist

22/12/06 12:09

 
Anonymous Anonymní napsal...

Idoly jsou v dospivani dulezity.

Ale jednoslovnejm recenzim kraluje idol C.S.Murray, kdyz desku nazvanou Poet, Fool or Bum odpalil slovem "Bum."

24/12/06 03:26

 
Blogger Jan Binder napsal...

Mě přijde největší prdel, jak spousta lidí bere, jak je hustý a originální, že někoho vůbec napadlo, že lze napsat recenze na: ano a ne, případně příklad s C.S.Murraym. Sorry, napadne to úplně každýho blbečka, minimálně když je unavenej a do ničeho se mu nechce. Ach jo...

24/12/06 19:22

 
Anonymous Anonymní napsal...

honzo, 1) četl jsi to celý? o to tam přece ani tak nešlo
2) možná tě to napadlo, ale a) neměl jsi koule to udělat
b) taky dost záleží, kdo to udělá

takže pozor s tou nějvětší prdelí... :)

24/12/06 22:34

 
Blogger Jan Binder napsal...

a) Mě je to celkem jedno, kdo to udělá. Pro mě to prostě bude slovo "Ano" nebo "Ne".
b) Koule to udělat? Základem každý správný recenze je, aby to "Ano", nebo "Ne" tam bylo jednoznačný. "Ne" může být samotný, protože pak není co řešit (nestojí to za zájem), ale "Ano" musí být trochu rozvedený. Řekněme "Ano" na koncert Selfbrush. Pro mě ale jednoznačně "Ne", já tenhle typ písničkářství děsně nesnáším. Přitom se ale můžu s vkusem recenzenta na 90% procent shodnout.
Takže pozor na pokusy o urážku v poslední větě postu, abys náhodou pak někdy nebyl(a) za kokota (krávu).

24/12/06 23:19

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu