WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

čtvrtek, dubna 27, 2006

United Flavour.Live


Publikováno 30. října 2005...

Do klubu Circus přicházíme kolem deváté hodiny večerní. Šedesát minut do vypuknutí koncertu. Čekal jsem, že bude víc lidí. Dokonce vidím prázdné stoly. Bereme místa. Snaha být co nejblíže pódiu, abych pak mohl jenom vstát, přinesla ovoce. Kapela dozvučila. Sedají si kousek od nás. Začíná se projevovat tzv. subjetivní vnímání času. Minuty jako by ani nechtěly ubíhat. K baru. Martini, baby. Twice. Ještě, že mám ten nový mobil. Mám si alespoň s čím hrát. Třicet minut. Ach jo. Bar One More Time/Bar Noch Einmal. Martini, baby. Twice. Patnáct minut. Pročítám program. Hle, The Prostitutes tu budou. Devatenáctého listopadu. Support: Fly To Mars.

29.10.05 / 22:05
Na pódium přicházejí United Flavour. Kompletní pětičlennou sestavu doplňují ještě jedny klávesy, které obsluhuje pro mne neznámá osoba. Dvojice bubeníků - jeden za tradiční bicí soupravou (Jaro), druhá by se dala označit slovem ethno (Standa). Černošský frontman a zakladatel UF Djei doprovází kapelu na basovou kytaru, nechybí "piano genius from Slovakia" Split a krásná španělská vokalistka Carmen. Na hlavě kšiltovku, v hrdle zlato. Koncertní intro: Lorenzo & Katalina. Můj nejméně oblíbený kousek z eponymního dema UF zní naživo neskutečně svěže. Martini už koluje v žilách, a tak netrvá dlouho a ocitáme se mezi lidmi nedaleko pódia. Kde se tu najednou vzalo tolik lidí? Aha, hrajou Revolution. To by snad nahnalo dovnitř i lidi z ulice, kdyby nebylo "vlezné".

Třetí skladba večera je mi neznámá a bohužel jsem nepochytil ani její název. Rytmus ale ano. Nevím, čím to je, ale nemůžu se přestat hýbat. Poznámky do mobilního telefonu (zdravím Janu Kománkovou) se mi dělají stále složitěji. Chci tančit, ne mačkat klávesy. Que No jsem si stáhnul z oficiálních stránek a nikdy se mi nelíbilo. Na koncertě jsem měl "ruky hore", na povel zpíval/křičel: "Que No, Que No!" a s otevřenými ústy pozoroval to, co Split za svými Yamaha klávesami provádí. Frajer. Následující coververzi Marleyovské Keep On Movin' si užívali všichni. Bez ohledu na věk, pohlaví, barvu kůže. Druhý otazník (vysvětlení na konci reportu) dal vyniknout hlavně Djeimu. Jeho projev v téhle skladbě by mohl figurovat jako volně stažitelný materiál internetových encyklopedíí u hesla "nekompromisní rap".

Další skladby už rozebírat nebudu. Přijde mi to totiž zbytečné. Vystoupení United Flavour je jedna obrovská show výtečných hudebníků, kteří ovládají svoje nástroje. Tím mám na mysli i Carmen, protože její hlas, to je něco tak úžasného. Spustí a zní stejně jako na cédéčku, což se mi naposledy poštěstilo s Mirem "Mekym" Žbirkou. V dnešní době zpěváků/nezpěváků, muzikantů/nemuzikantů jsou United Flavour něco jako závan čistého vzduchu. Výborný koncert, na nemž bylo vidět, že když se baví ti na pódiu, přenese se to zákonitě i na diváky. Nešlo jinak, než za nimi (resp. za Jarem) po koncertě jít a říct: "Naživo jste fakt skvělý. Fakt jo. Lepší než deska. Vo hodně..." A na ten "freeze effect" hodně dlouho nezapomenu. "Flajvarácký" mix reggae, dancehallu, r'n'b, hip hopu a latina byl prostě úžasný. Díky...

Setlist: Lorenzo & Katalina, Revolution, ?, Que No, Keep On Movin' (Bob Marley Cover), ?, Take A Look, ?, Babylon, La Bamba (Los Lobos Cover), Revolution (Bonus)

P.S. To, že se Revolution hrála dvakrát nasvědčuje tomu, že United Flavour mají svůj první hit. Zaslouženě. Skvělá věc...

P.P.S. Carmen trochu připomíná Katku z VV. Fakt.

Komentáře:

Anonymous Anonymní napsal...

Zdar :) som rad ze sa ti ten nas koncert pacil, si mohol dojst aj za mnoum by sme pokecali :) Ja len doplnim, ze 3. pesnicka bola Chill out place, 6. My way a 8. No tengas miedo :)

2/11/05 14:40

 
Blogger tucznak napsal...

2 Split: tak rychle jste zmizeli v backstage/"backstage", ze jsem ani nemel prilezitost. uhanel jsem totiz docela home. dik za ty nazvy, doufam, ze se zase potkame. treba v praze...;)

4/11/05 11:29

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu