WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

neděle, července 29, 2007

It's Showtime!


Po delší době jsem se dneska hrabal v zahraničních blozích a webech o reklamě. To asi tím pátečním emailem. V březnu jsem tu psal o komunikačním souboji Playstation 3 vs. Nintendo Wii, z něhož jasně jako vítěz vycházel PS3, protože nesmrděl obyčejností. Celosvětový prodej obou konzolí ale ukazuje, že přiklonit se k šedivosti je podle všeho tak nějak populárnější. Grafika printů Playstationu vždycky vynikala dobře zvládnutým art directoringem a jinak tomu není ani u zatím poslední kampaně, která připravuje hráče na příchod dalšího dílu (v Americe velmi) populární série automobilového válčení Twisted Metal. Zase je to tak trochu tenký led.

Playstation 3: Twisted Metal Print Ad

Narazil jsem na další pěkný kousek z advertising laboratoře mého oblíbeného brandu - Durex. Líbí se mi, jak svoji tiskovou reklamu staví především na jednoduchosti sdělení. Je vcelku jedno, jaký si vyberou motiv - cukrbliky, vtip, a nebo bičík - dyť jde o sex - což je téma, který když se podává se správnou oblohou a vyváženým množstvím stopových prvků, funguje samo o sobě. Zajímavé je, že když se pokusí šokovat Durexová kampaň, nikdy mi to nepřijde tak samoúčelné a nucené jako tenkrát v případě Primerosu. Ale tak ono to může být už v názvu...

Durex: Happy Father's Day Print Ad
Durex: Fruit Flavoured Print Ad
Durex: Fruit Flavoured TV Ad
/Bonus: Durex Play! Vibrations TV Ad/
/Oldie: Durex: Ultra Mega Thins TV Ad/

Pobavil mě Gillette print ke sponzorství mistrovství světa ve fotbale. Takový osvěžující oproti televizním spotům, co běží na českých obrazovkách.

Gillette: World Cup Sponsorship Print Ad

A po vzoru americké kinematografie - trocha sentimentu před závěrečnými credits nezaškodí. Z hrůzou v očích a předstíranou chápavostí, když o tom s dotyčnými mluvím, zjišťuju, že se kolem mě začíná ženit/vdávat nějak podezřele moc lidí. A to v nebezpečně blízkém věku tomu mému. Viděl jsem za poslední dobu teda dost pozvánek. Žádná ale nebyla tak jednoduchá a zároveň kouzelná jako...

Wedding Invitation Card

Lahůdky z YouTube. První - perfektní spot na (...) z hlav hamburských Nordpol, kteří si za něj odnesli i cenu na Cannes Lions v kategorii Corporate Image. Druhý - Cingular o nezbedné slečně, co jí smskování prosáklo do normálního života. Nijak originální koncept, ale dobrý casting a výborná chemie mezi matkou a dcerou. Třetí - Renault. Jedním slovem: Kruté.

Epuron: ... TV Ad
Cingular: BFF Jill TV Ad
Renault: Fisherman TV Ad

Jinak mám za to, že slovo "vykomunikovat" je úplně normální součástí slovní zásoby průměrného Čecha.

Komentáře:

Anonymous Anonymní napsal...

nejenom že jsem slovo "vykomunikovat" nikdy neřekl, ale dokonce jsem ho ani nikdy neslyšel naživo - nůže to znamenat dvě věci : a) nejsem průměrný b) u nás na moravě jsme ještě nezkažení

29/7/07 14:23

 
Blogger tucznak napsal...

2 jer0m: je to mozny. to taky nebylo mysleny utocne. ja ho totiz slychavam/pouzivam jednou za cas, a tak to mam posunuty. a k reklamam zde prezentovanym se nevyjadris? :)

29/7/07 17:03

 
Blogger Mr. Hide napsal...

no, pár věcí. ta první bude mít trochu bouřlivější reakci. už leta mě to slovo vytáčí do nepříčetnosti a šíří se jak mor.

slovo vykomunikovat je opravdu slovní plevel, novotvar vymyšlený pracovníky reklamních agentur a marketingových oddělení zadavatelů v ČR, aby pomocí slovníku obsahujícího takovéhle cool výrazy (a že jich je) ohromili ještě hloupější kolegy, příp. klienty. vykomunikovat totiž neznamená ani v jejich slovníku nic jiného, než sdělit reklamní sdělení, či ho cizím slovem komunikovat, případně odkomunikovat, což je cizí slovo se správnou českou předponou. vykomunikovat je stejně jiné od komunikovat jako jebat s někým versus vyjebat s někým.

PS3 - to bude zase průser :-) Sony v případě reklamy na svou herní konzoli ztatily momentum úspěchu někdy před čtyřmi léty a jdou dolu. dřív dokázali být "edgy", ale pozitivní a navíc schopný odhadnout náladu hráčů - třeba když byla lara croft na krucifixu. koho baví atomovka nevim. možnáí hráče v severní korei.

durex - ten TV ad neni můj šálek kávy narozdíl od třeba father's day, což považuju za skvělý. a navíc - je ten TV ad o ovocné příchuti opravdu durex?

renault je hezkej. renault a peugeot to s autama v reklamách uměj. ještě kdyby se je naučili vyrábět a bude to dokonalý :-)

29/7/07 21:57

 
Blogger tucznak napsal...

2 destroyer: pokud jde o "vykomunikovat", tak ja tenhle neologismus zadnym zpusobem neobhajuju, jenom rikam, ze mi na tom neprijde nic tak zvlastniho, a kdyz ho nekde slysim/vidim napsany, neprekvapuje me.

u ps3 se mi libi, jak je ta reklama udelana vytvarne, je mi jinak jasny, ze vlastne opakuji jejich zabehlej model, kterej vede vzdycky k tomu, ze cast lidi, co s jejich reklamou prijdou do styku, napise/prohlasi neco ve smyslu: "i think, it's quite offensive, you know." myslim, ze jim to vyhovuje. ale stojim si zatim, ze porad lepsi atomovka nez zpusob, jakym oslovuje nintendo. (za severni koreu mas bod.)

ten tv spot na fruit flavoured je durex. logo je u spodni okraje. overoval jsem si to, protoze se mi to taky nezdalo, kdyz jsem to videl poprve otagovany jako "durex commercial".

co se tyce aut, nevim. ridil jsem zatim jenom vw & skodu fabii.

29/7/07 22:32

 
Blogger Mr. Hide napsal...

ps3: libi se mi, když je to ofenzivní a zárověň trefný a chytrý. viz právě ten durex a father's day, kterej dělá ze všech otců normální pitomce, co jim ujížděj nohy a navíc jsou tak blbý, že i když to vědí, tak si tu gumu stejně nekoupěj. je to nekorektní, ale je to vtipný a zacílený. tady je to hezky udělaná vizualizace, ale pochybuju o afinitě toho symbolu k cílový skupině hráčů, resp. o schopnosti zaujmout pozitivně, myslim, že atomovka je furt ve vnímání většiny normálních lidí (včetně hráčů ps3, překvapivě) prostě zlo, strach a hnus. ani ve spojení s tím, že já můžu být atomovka mě to prostě spíš děsí. navíc mám nějak dojem, že to je asi tak etický, jako třeba použít stylizovaný a upravený fotky z osvětimy nebo darfuru nebo jihoafrickejch slumů s umírajícíma na AIDS. ale to už možná moralizuju :-) prostě jen hledám argumenty, proč si myslim, že tohle neni dobrá reklama. protože, jak se píše na pp blogu, negativní reklama opravdu nefunguje. ale je to věc názoru. nejsem cílovka. když jsem byl, bavily mě reklamy na sinclair ZX spectrum a ja mel jen nu pagadi :-)

29/7/07 22:55

 
Blogger tucznak napsal...

2 d.: a neni ten problem v tom, ze ty tam vidis jenom atomovku a cilovka postavu silenyho klauna ze hry twisted metal, na kterou se minimalne v americe trese par ps3 game controlleru?:)

29/7/07 22:59

 
Blogger Mr. Hide napsal...

nene. ja tam klauna vidim. ale vidim tam taky atomovku :-)

29/7/07 23:11

 
Blogger tucznak napsal...

2 d.: ok.

29/7/07 23:13

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu