WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

pátek, května 11, 2007

Jimmy Corrigan: The Smartest Kid On Earth


Tahle grafická novela od Chrise Warea patří (rozhodně) k tomu nejlepšímu, co jsem měl zatím tu čest přečíst. Silný, autobiograficky inspirovaný, příběh o mezilidských vztazích, především pak mezi otcem a synem, odehrávající se hned v několika rovinách to čtenáři ani v nejmenším neusnadňuje. Ke všemu je hlavní hrdina naprosto nesympatický dement a to až takovým způsobem, že jsem k němu během čtení pociťoval něco mezi alergií a nenávistí. Jeho neustálé koktání, ušlápnutost a neschopnost jakýmkoli způsobem projevit (ať už pouze se nebo) vlastní názor ve čtenáři postupně buduje averzi. Nikdy jsem k žádné jiné literární postavě nic takového necítil.

Jimmy Corrigan: The Smartest Kid On Earth je perfektní materiál. Už třeba jenom tím, jak Chris Ware pracuje se symbolem Supermana. Stačí mezi tu složeninu vrazit pomlčku (nebo spojovník, teď jsem v úzkých)...

Jednoznačné doporučení.

Komentáře:

Anonymous Anonymní napsal...

zvláštní
včera jsem o něm vyprávěl tátovi
opravdu nesympatickej hrdina...
málokdo je v tý knížce sympatickej
ostatně

11/5/07 09:15

 
Blogger Ondrej.Rucka napsal...

Mě ho bylo líto.

11/5/07 12:29

 
Anonymous Anonymní napsal...

Já to odložil po pár stránkách...radši holt ty kvéry.

11/5/07 14:59

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu