WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

neděle, května 13, 2007

So Honestly


Když jsem začínal na musicserveru, bral jsem to strašně vážně. Skoro až prestižně. Obřadně jsem přijímal cédéčka, vybíral si nahrávky, o kterých jsem si myslel, že by je měli slyšet všichni. Kupodivu byly takřka všechny z UK. Indie, resp. teda kytarovky, protože ten termín samotný už je dost rozmělněn, jsem začal poslouchat až po The Strokes, vlastně i po prvních Franz Ferdinand, které jsem si sehnal až zpětně. Stejně jako The Libertines. S jakou nevědomostí jsem prošvihnul začátek, o to větší silou mě to vcuclo a semlelo. A já se nechal. Kytarovky mi přišly jako nejlepší hudba, kterou na tomhle světě mohli lidi v tu chvíli poslouchat. Po chvilce mě posedl nějaký mesiášský komplex a rozhodl jsem se spasit českou posluchačskou kotlinu.

Byla to celkem legrace. Texty stylisticky ovlivněné nanoru a vůbec Živel redakcí smíchané s drzostí sobě vlastní. To mi vydrželo tak rok. Z toho jsem si ještě půl roku myslel něco o tom, že bych mohl být nejlepší. Haha. Každou desku vonící po kytarách jsem měl ve Winampu hned potom, co leakla (což byl můj tehdejší termín proto vydání). Slyšel jsem všechno, ale s tímhle stylem jsem si dokázal opravdu zamilovat & ocenit jenom pár kapel. Pak mě to začalo pomalu opouštět. Zničehonic. Zůstal jsem drzej, ale hudba se začala stávat čím dál tím větší zábavou. Stejně jako psaní. Opustilo mě nutkání vyrovnat se vzorům (i když tohle slovo je významově mnohem silnější, než byla skutečnost) a došlo mi, že mám přeci i jiný zájmy než jenom záchranu hudebního vkusu čtenářů musicserveru. Arctic Monkeys přecenění a od doklepání recenze neposlechnutí. Solidní základna anti-fanoušků. Tak tak. Haha.

Bavily mě reakce v diskuzních fórech, kdy jsem dostával za uši, že tohle si hudební kritik/publicista přeci nemůže dovolit. Jako bych o sobě něco takovýho kdy tvrdil. Navíc slovo publicista (a kritik vlastně taky) je tak nesexy, až je to do nebe volající. Zpočátku jsem reagoval, bral jsem to jako spasitelský úděl. Pak mi došlo, že v internetových diskuzích se nejvíce vyskytují kreténi, jejichž koncentrace právě na musicserveru je nevídaná. V současnosti reaguju sporadicky, nejvíc asi na nmm blogu, kde to má takovou, skoro až rodinnou, atmosféru. (Teď jsem si uvědomil, že to zní dost blbě vzhledem k některým těm postům tam, ale co).

V pondělí - Night Of Apologies - jsem si uvědomil, že jsem se dostal do fáze, kdy mám konečně schopnost jakéhosi nadhledu. Stál jsem tam s tou svoji sbírkou remixů, bootlegů, nu rave a indie (80s, 90s & 00s) kytar v notebooku, pouštěl a hudba mě bavila jako už dlouho ne. Posledně jsem podobný pocity měl na křtu The Prostitutes a už to ani nebylo z toho "já jsem to říkal" komplexu, ale protože jsem viděl partu kamarádů, kterým se něco povedlo. Když se mě kolegové z branže ptají, co říkám na nový desky, už převládá odpověď ve stylu: "Ještě jsem to neslyšel." Desky na musicserveru si beru neobřadně, spíš koukám, s čím z nabídky by mohla být největší sranda. Nepředřu se, vyjde mi tam jedna dvě věci měsíčně. Už tam mají jinačí(ho) spasitele a mně to celkem vyhovuje. Až pohoda přeroste v nudu, zabalím to tam. Nemyslím si, že by můj exitus musicserver položil. Haha.

Ještě by mohlo přijít na řadu vyznání sympatií k New Music Magazine, když už jsem se tak rozjel. Mám ho rád. A nejenom kvůli tomu, že jsem díky němu poznal zajímavý lidi (francois, palinoman, míša "opravdu jsme spolu při psaní recenze na iamx nešukali" hečková, libertine, pavel smutný, pp, the nihilists, jára švejdík, sunflower caravan...). A podstata tohohle textu? Vlastně otázka. Zajímalo by mě, jestli se mi s tím nadhledem teď bude psát líp nebo právě naopak, když už tím vším vlastně tak nežiju?

Komentáře:

Anonymous Anonymní napsal...

ale no tak!

13/5/07 22:53

 
Blogger Vít Čondák napsal...

Tolik sebereflexe najednou...? =)

14/5/07 01:25

 
Blogger Jan Binder napsal...

Pamatuju si, jak si se se mnou neustále hádal o řekněme podobnejch věcech. Ještě dobře, že se posouváš tímhle směrem a ne obráceně :).

14/5/07 15:28

 
Blogger majk napsal...

osvícení v mumii vyústilo v dlouhej a nejosobnější post.. :) ten vývoj byl znatelnej už i před tím, než si ho popsal. o jeho směru souhlas s jeanem. po takovémhle počtení mám vždycky smíšený pocity a docela radost, že jsem se nikdy nedokopal k vlastnímu blogování.
p.s. všichni se vyvíjíme, jen pliska zůstává stejnej *****. (místo * si doplňte cokoliv a nebo nic)

14/5/07 15:49

 
Blogger majk napsal...

s tim pp už sem trapnej, tohle bylo naposled. :(

14/5/07 15:54

 
Anonymous Anonymní napsal...

Čéče, já se tam poznal! :-) Třeba když jsem se bavil s Jámou Rámou po jeho první velký show (velký = na Flédě), říkal, že se taky za tím pultem cítil líp než se sluchátkama na uších a prstama na klávesnici. Mnohem líp.

17/5/07 01:44

 
Anonymous Anonymní napsal...

Začal si psát proto, že jsi cítil, že máš světu co říct, nebo proto, že si chtěl být jako někdo? Proč vlastně píšeš teď?

18/5/07 00:18

 
Blogger tucznak napsal...

2 sociopat: stejne jako na zacatku. protoze me to bavi.

18/5/07 02:42

 
Anonymous Anonymní napsal...

Přesně tak. "Protože mě to baví," je ta nejlepší možná odpověď.

20/5/07 11:09

 
Anonymous Anonymní napsal...

to ovsem clovek nesmi dopisovat clanek dva dny po terminu v pet rano, jako ja dneska... :-(

23/5/07 16:28

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu