WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

pondělí, srpna 07, 2006

Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest


Mám jedničku pirátích dobrodružství rád a považuju za povinnost každýho, kdo má rád jedničku (nebo Johnnyho Deppa), aby se vypravil taky na druhej díl, i když se říká, že naprostá většina všech dvojek jsou neskutečný hovna. (Teď by měla přijít ta pasáž, kde napíšu, že až na Kmotra II a Star Wars V: Empire Strikes Back a Vetřelce a Batmana II a ještě pár filmů, ale ta nepřijde.) Ani vlastně nevím, co jsem od Truhly čekal, ale když jsem odcházel, mísilo se ve mně pár pocitů. Druhej díl Pirátů se natáčel podobně jako LOTR: Dvě věže společně se třetím, a tak měl Gore Verbinski dost prostoru na to, aby rozehrál pár malejch epizodek okolo, ale hlavně měl neskutečnou možnost ukončit Truhlu nějakým napínavým způsobem - takovým, aby nalákal lidi na trojku. A ten bastard to udělal a jak! Co si teď jako mám myslet? Verbinski v posledních minutách udělal něco, co vás div nedonutí koupit si lístek na trojku rovnou při odchodu z kina. Hajzl. (úsměv)

Když někdo natočí film podle atrakce v Disneylandu, co se dá čekat jinýho, než kombinace humoru a dobrodružství v takovým balení, aby nějak neubližovalo dětský duši, ale zároveň si na svoje přišel i někdo o trochu starší. Pravda, tahle Truhla mrtvého muže má od toho neubližování dětský duše v několika chvílích docela daleko, ale během několika málo okamžiků to zase dokáže shodit na tu správnou úroveň - to, aby se lidi při pohledu na mrtvej lidskej úd zasmáli a nevzpomněli si na to, jak k tomu asi mohlo dojít. Filmy, co nejsou natočený podle atrakce v Disneylandu na to jdou přesně opačně. V Prokletí se rozehrály charaktery, od nichž se moc nečeká, že by se nějak měnily, přesto ale Kapitán Jack Sparrow, verze 2, působí poněkud ztřeštěnějc, než jsem si zvykli v prvním díle. Inspirace jedním z valicích kamenů (pravděpodobně) ustoupila tomu, že druhej Jack musel bejt vtipnější. Není to horší, ani to není lepší. Jenom je to jiný.

Jedinou problematiku bych viděl - stejně jako Franta Fuka - v tom, jak se nás Piráti snažej tak moc bavit, až se jejich rychlej sled gagů stane trochu nudným. Ale jinak je všechno v naprostým pořádku. Bludnej Holanďan a jeho posádka v čele s Davy Jonesem je masterpiece animace, Kraken je prostě Kraken, Orlando Bloomovi bych fakt toho hodnýho Willa uvěřil i ve skutečnosti, i když se strašně těším, až mu někdo dá takovou tu roli pěknýho slizouna, co se všema vyjebe, a Keira jako Elizabeth Swann... Teď mě tak napadá, co asi chcete slyšet. Jo, sluší jí to. nebo Jo, hraje dobře. Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže je přesně to, co jsem čekal, že bude. Letní blockbuster, co vydělá hodně peněž, upoutá mě, pobaví mě, zase si budu chvíli pobrukovat to jeho hudební téma, že Johnny Depp v něm dokáže, že je nejlepší ze všech, protože dokáže zahrát všechno a tak dále. Zkrátka...

...velmi dobře.