WALK IN SILENCE, DON'T WALK AWAY, IN SILENCE. SEE THE DANGER, ALWAYS DANGER, ENDLESS TALKING, LIFE REBUILDING, DON'T WALK AWAY. WALK IN SILENCE, DON'T TURN AWAY, IN SILENCE. YOUR CONFUSION, MY ILLUSION, WORN LIKE A MASK OF SELF-HATE, CONFRONTS AND THEN DIES. DON'T WALK AWAY.

středa, května 03, 2006

Tugga pa lik och andra hiskliga historier


aneb Požíračka mrtvol a jiné příšerné historky.

Vcelku útlá knížka, co navzdory svý trvanlivosti a počtu stran vyvolala pěknou vlnu pozdvižení. Její autor Ulf Palmenfelt (etnolog) nám v ní servíruje několik tak trochu jiných pohádek pro děti. Krev, nechutnosti, smrt. Opravdu indicie, z nichž byste text pro ratolesti určitě nevyvodili. Jenže všechno není tak horký, jak vypadá. O tom vím svoje, hlavně když v poslední době zabrouzdám na web New Musical Express. No jo, už jsem prozřel. Trochu.

Požíračka mrtvol není z Palmenfeltovi hlavy, ale jde o sesbíraný věci, co si lidi ve Švédsku mezi sebou vyprávějí, takže proč by to mělo někoho pobuřovat. Jsme tu zvyklí na maximálně "jenom dva prstíčky strčíme a hned zase půjdeme" a při únosu Budulínka se klepeme strachy. Ne, to bylo nadsazený. Palmenfeltovy pohádky jsou pro odrostlější. Možná, že si je člověk užije tím víc, čím je starší. Černej humor & cynismus prostě děti nenosej. Ideální dárek pro sourozence k osmnáctinám. Parfémy, spodní prádlo a vibrátor jsou OUT. Zkus to knížkou.

Plus: Na dojezdu (na druhu nezáleží) může tahle literatura jenom zkvalitnět.
Minus: Po jednom přečtení se k ní dlouho nevrátíte. Jestli vůbec.

Přečtěte si pravděpodobně nejlepší kus - I lidé dovedou olizovat ruce (37 kb)

Komentáře:

Blogger olivia napsal...

Jsem ráda, že jsi aspoň tochu prozřel. Rozhodně Ti to neuškodí :-)

K "pravděpodobně nejlepšímu kusu" - konečně chápu proč mě, už nevím kdo" strašil, že by mi nemělo v noci nic vyčuhovat z postele, poněvadž by mi to mohl někdo ukousnout. Ač mi to vždycky přišlo jako blbost, tak stejně radši nepřečuhuju :-)

4/5/06 23:51

 
Anonymous Anonymní napsal...

Nejmenuje se takhle nahodou knizka: "Požíračka mrtvol a jiné příšerné historky"? ;]

5/5/06 17:09

 
Blogger tucznak napsal...

2 bluee: pravda. upsal jsem se. opravim.

:)

5/5/06 17:47

 

Okomentovat

<< na hlavní stranu